Ruszyła pochylnia Oleśnica

Z dniem 11 sierpnia włączono do eksploatacji Pochylnię Oleśnica, która od początku sezonu była nieczynna. Oznacza to, że można już przepłynąć cały szlak wodny Kanału Elbląskiego, łączący Pojezierze Iławskie z Pętlą Żuławską.








Pochylnia Oleśnica jest środkową pochylnią w ciągu pięciu tych obiektów na Kanale Elbląskim. Po remoncie wykonanym w latach 2012-2014 z obu stron pochylni wykonano betonowe nabrzeża wyposażone w pachoły cumownicze. Pochylnia wyposażona jest w sygnalizatory świetlne, monitoring, a pracownicy porozumiewają się ze sobą przez ukf.

  • Komunikat RZGW o uruchomieniu pochylni Oleśnica po awarii - tutaj


Pochylnie
poprowadzone są w linii prostej, zgodnie z linią trasy kanału. Sama pochylnia składa się z dwu, równolegle - między dolnym a górnym stanowiskiem - prowadzonych torowisk. Na każdym torowisku porusza się jeden wózek. Każdy wózek ma ciężar własny 24 tony i nośność 50 ton. W przypadku jednoczesnego obciążenia obu wózków dopuszczalna nośność jednego wózka wynosi 38 ton. Tory zaczynają się na górnym stanowisku (pod wodą), jeszcze przed szczytem zapory (grobli), zamykającej dany odcinek Kanału (takie rozwiązanie umożliwia po zamknięciu grobli i wypompowaniu wody prowadzenie prac remontowych bez zamykania większych odcinków kanału). Po przejściu przez szczyt pochylni opadają, dochodzą do dolnego stanowiska i również tutaj schodzą pod wodę. W części nadwodnej podtorza stanowią fundamenty betonowe ciągłe, lub fundament wykonany z betonowych bloków.

Piotr Salecki



Pochylnia Oleśnica - fot. Piotr Salecki


Pochylnia Oleśnica - fot. Piotr Salecki



Pochylnia Oleśnica - fot. Piotr Salecki


Pochylnia Oleśnica - fot. Piotr Salecki



Pochylnia Oleśnica - gong sygnałowy i hamulec - fot. Piotr Salecki


Pochylnia Oleśnica - wózek transportowy - fot. Piotr Salecki


Pochylnia Oleśnica - tablica informacyjna dla załogi - fot. Piotr Salecki

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź